RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupy nieśpiące
Godziny | Rodzaj zajęć |
---|---|
6:00 - 8:10 | Schodzenie się dzieci do przedszkola - zabawy swobodne wg inwencji / zainteresowań. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensującym i wychowawczym, zabawy i ćwiczenia logopedyczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8:15 – 8:25 | Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne i gimnastyczne. |
8:25 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Pełnienie dyżurów. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 10:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego. Zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym – język angielski. Zajęcia rytmiczno- muzyczne. |
10:30 – 11:00 | Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery i wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Praca w kącikach przyrody. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej, do odpoczynku w poczuciu bezpieczeństwa. |
11:00 – 11:15 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku. Wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. |
11:20 – 12:00 | Samodzielne spożywanie posiłku (tj. zupa, przekąska itp.), prawidłowe posługiwanie się sztućcami, praca dyżurnych. |
12:00 – 13:00 | Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie. Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym – język angielski. Zajęcia rytmiczne. |
13:00 – 13:40 | Swobodne zabawy i gry integrujące grupę, prace porządkowe, zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie. |
13:40 – 14:15 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, przygotowanie do posiłku. Obiad – danie główne, owoc. |
14:15 – 17:00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, rozmowy indywidualne, praca prowadzona indywidualnie i w małych zespołach dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy zdolności i zainteresowania. Omówienie wydarzeń dnia. Pobyt w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupy śpiące
Godzina | Rodzaj zajęć |
---|---|
6:00 - 8:15 | Schodzenie się dzieci do przedszkola - zabawy swobodne wg inwencji /zainteresowań. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensującym i wychowawczym, zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Zabawy integrujące, zabawy ze śpiewem. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8:15 – 8:25 | Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne i gimnastyczne. |
8:25 – 8:30 | Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne i gimnastyczne. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 10:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego. Zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne. Rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Tworzenie warunków do zorganizowanej aktywności ruchowej. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym – język angielski. Zajęcia rytmiczno- muzyczne. |
10:30 – 11:00 | Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery i wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Praca w kącikach przyrody. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej, do odpoczynku w poczuciu bezpieczeństwa. |
11:00 – 11:40 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku. Wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Spożywanie posiłku (tj. zupa, przekąska itp,); realizacja zadań programowych w tym zakresie. |
11:40 – 13:40 | Przygotowanie do odpoczynku poobiedniego; toaleta. Relaks przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. Czynności porządkowe. |
13:45 – 14:15 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, przygotowanie do posiłku. Obiad – danie główne, owoc. |
14:15 – 17:00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, rozmowy indywidualne, praca prowadzona indywidualnie i w małych zespołach dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy zdolności i zainteresowania. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie. Omówienie wydarzeń dnia. Zajęcia z religii. Pobyt w grupach łączonych – zabawy dowolne wg zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |